Shure prezinta noua forma a spatiilor de birouri

Cum va arata colaborarea la birou pe finalul acestui an si dupa? Cu siguranta va fi mult mai diferit fata de inceputul lui 2020. Pentru cei care se intorc fizic la locul de munca, este de inteles ca exista o anumita stare de anxietate vizavi de siguranta biroului din punct de vedere al igienei si distantarii sociale. Trebuie luat in calcul si faptul ca multi angajati vor continua sa lucreze de acasa, deci vor fi mai putini oameni care sa imparta acelasi spatiu de munca.

Pe langa punerea la dispozitie a solutiilor de videoconferinta pentru a mentine conexiunea dintre angajatii care lucreaza de acasa si cei de la birou, spatiul in care se vor organiza sedinte se va schimba.

Cum exact se vor manifesta aceste schimbari? Potrivit lui Kevin Smith, directorul pe sisteme integrate al Shure: “Discutiile pe care le purtam in prezent cu clientii se concentreaza in jurul cresterii importantei salilor mici destinate pentru una-doua persoane, micsorand astfel spatiul in asa fel in cat salile mari vor gazdui grupuri mai mici. Oamenii vor fi incurajati sa-si foloseasca propriile dispoztive si sa nu mai atinga aceleasi suprafete de contact.”

Respectarea distantarii sociale

Pe masura ce companiile se concentreaza pe crearea de spatii sigure si eficiente, birourile sunt regandite pentru a permite distantarea sociala. Devine din ce in ce mai evident ca vom vedea mai putin clusterele de birouri in “open space”. Noi am identificat doua noi tendinte specifice in spatiile de colaborare la birou:

  • Sali mai mici: Asteptati-va sa vedeti mai multe spatii mai mici de intalnire si colaborare in timp ce fostele spatii extinse vor fi reconfigurate. In loc de o echipa intreaga, aceste camere pot fi concepute pentru a acomoda doar un singur participant care se conecteaza cu clientii si colegii de la distanta. Huddle Room-urile pot fi si ele destinate pentru o singura persoana. Deoarece aceste spatii mai mici vor fi utilizate mai frecvent si pentru o diversitate mai mare de sarcini, inclusiv intalniri cu clientii, nevoia de echipamente AV de buna calitate va deveni o prioritate.
  • Locuri de munca dispersate: In incercarea de a gestiona intoarcerea la locul de munca, unele organizatii decentralizeaza si impart forta de munca in mai multe locuri. Acest lucru poate implica reducerea presiunii dintr-un birou aglomerat prin mutarea personalului din sediul central in locatii alternative, precum birourile satelit.

Schimbarea prioritatilor cand vine vorba de investitii

Partnerii nostri, Shure, anticipeaza impactul pe care il au aceste schimbari asupra cheltuielilor IT si Audio/Video. Mai multe elemente ale afacerii vor necesita solutii de inalta calitate care sa permita echipelor sa poata colabora, indiferent de locatie. In acest fel, actualizarile salilor de conferinta vor fi considerate cruciale, fapt care poate la inceptul anului nu era atat de important.

Predictiile Shure despre cum va fi cheltuita o parte din buget:

  • Atat in domeniul corporativ, cat si in cel al educatiei mai multe sali mai mici vor fi dotate cu echipamente AV pentru a sustine comunicarea si colaborarea. In plus, spatiile de tip Huddle, foarte frecvente de altfel, sunt susceptibile sa gazduieasca doar o singura persoana si trebuie sa fie modernizate pentru a satisface cresterea anticipata in utilizare.
  • Multe dintre birourile satelit despre care discutam mai devreme vor fi in locatii care nu sunt echipate la acelasi standard ca si sediul principal. Pentru a evita resentimente, va aparea cerinta esentiala de a investi in solutii audio care sa reuseasca sa creeze iluzia ca toti participantii unei conferinte virtuale sunt in aceeasi incapere, fie ca se conecteaza de acasa, dintr-un birou alternativ sau din sediul central.
  • Cu siguranta lista Audio/Video de cumparaturi va include si echipamente audio care necesita atingeri minime. Asteptarile conduc catre o absorbtie a solutiilor care incorporeaza tehnologii noi, precum software-ul Shure de gestionare a dispozitivelor de la distanta si microfoanele omnidirectionale pentru plafon si pereti, care prin definitie nu sunt accesibile pentru participantii unei sedinte.

Sunet impecabil pentru salile de conferinta – de oriunde

Chiar daca lucreaza intr-un birou satelit, o sala mica din sediu sau de acasa, angajatii trebuie sa se conecteze fara niciun efort cu colegii si clientii. Calitatea audio impecabila si inteligibilitatea consecventa a discursului sunt esentiale. Intr-un sondaj, realizat in SUA inainte de pandemie, pe un esantion de 400 de profesionisti, 82% au avut parte de impactul negativ al calitatii audio scazute – apeluri reprogramate si deteriorarea brand-ului. De asemenea, 96% au spus ca sunt foarte deranjati de felul in care se desfasoara intalnirile lor virtuale.

Prin urmare nu este surprinzator faptul ca Shure se asteapta ca spatiile de sedinta sa aiba un aspect nou si sa aiba solutii superioare pentru colaborarea virtuala. Practic voribim despre tehnologia fiabila care poate capta fiecare nuanta audio si poate permite echipelor dispersate in diferite locuri sa poata lucra impreuna.

Lasă un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de a fi publicate